Saturday, July 9, 2016

لما كلمتها

ف يوم و انا قاعد مستني , جاتلي حبيبتي تسألني

"عرفت عنك حاجات كتير , و عايزة اعرفلها تفسير"

قولتلها حاجات عني انا ؟ , دا اللي ف قلبي اكتر من سنة

عايزة تعرفي ايه ؟ , مين اللي قالك عليه ؟

هقولك عاللي نفسك فيه , بس اللي هقوله متلومينيش عليه

الاول بس احكيلي , اتقالك عني ايه؟

و هي قاعدة تحكيلي , مش باصص غير ف عنيها

سرحان اوي ف كلامها , و كان نفسي امسك ايديها

بصيت ف عنيا و فِهمتها , قرأت اللي فيها و صدقِتها

قعدنا مع بعض وقت طويل , و اتكلمنا ف حاجات تانية كتير

كان احلي يوم ف حياتي , كنت فرحان بيها و هطير

ف اخر كلامنا , قمنا من مكاننا و اتفقنا

اديتني نمرتها لما طلبتها , و وعدتني بخروجة لوحدها

و قالتلي هيا عنوانها , و رحت معاها وصلتها

مجتش تاني و كلمتني , و حتي لما شافتني مسلمتشي

خايف اسألها وأقّولها , تقولي لأ دا مكانش انا

اد كدا انا بحلم بيها؟ , اد كدا مشتاق ليها؟ل

و كنا حقيقي اتقابلنا , و جاتلي جنبي و اتكلمنا

كنت ساعتها هعمل ايه؟ , و انا اصلا بحلم بيها..

نفسي تكون معايا حقيقة , قلت احلم بيها دقيقة

مش لاقي نمرتها اللي اديتهاني , ولا فاكر عنوانها لما وصلتها

بس فاكر كل كلمة انا قولتها .... يا تري لو لقيتها ارنيلّلها؟؟؟

خايف ترد عليا , ساعتها مش همسك ايديا

هجري عليها و اروحلها , و عند بيتها هباتلها

و الله العظيم هعملها , هو في أدّي بيحبها؟

انا اولا بيها محتاجلها , و روحي فيها هقّولّها!!!

No comments:

Post a Comment

Follow me!

Ratings and Recommendations by outbrain